ZT websiteheader 1920x720
Zwolse theaters
Twee theaters, één gezicht
Hoe bereik en inspireer je meer bezoekers en doelgroepen die je nog geheel mist? Hoe haal je ze (vaker) naar het theater? Op welke wijze communiceer je eenduidig vanuit twee verschillende theaters – met elke hun eigen merkwaarde, propositie en locatie? Het antwoord op deze complexe vraag vonden we in een totale rebranding en herpositionering van OdeonDeSpiegel theaters. Vanuit een nieuwe overkoepelende identiteit ‑Zwolse theaters- met twee gekoppelde locatiemerken ‑Schouwburg Odeon en Theater de Spiegel- ontwikkelden we een nieuwe visie en strategie, visuele huisstijl, pakkende campagnes en doelgroepgerichte sublabels waarmee de beide Zwolse theaters zich afzonderlijk, maar ook in duidelijke relatie met elkaar, sterk kunnen profileren richting alle doelgroepen.
ZT 1
ZT 2
ZT 3

Dat trekt volle zalen!

Een voorstelling in Theater de Spiegel of Schouwburg Odeon wordt visueel onder de aandacht gebracht door middel van een pakkend voorstellingsbeeld, het schuine kleurvlak en met gebruik van het herkenbare ‑door Viesrood ontworpen- Zwolse theaters font. 

ZT 5
ZT 6
ZT 12
ZT 17 1
ZT 13
ZT 14
ZT 11

Van coulissen naar campagne

Een succesvolle theatercampagne omvat meer dan alleen het ontwerpen van mooie posters. Focus door de belangrijkste doelgroepen te definiëren, een boodschap te formuleren en de juiste kanalen te kiezen om die boodschap over te brengen. Zo creëren we jaarlijks meerdere opvallende campagnes rondom diverse thema’s zoals de start van een nieuw theaterseizoen. 

ZT 15
ZT 10
ZT 9
ZT 7