We benadrukken de uniciteit van elke leerling in de huisstijl door een copyright teken naast elke naam te zetten. In zinnen zonder een naam doen we dat naast het woord dat verwijst naar een persoon of groep personen. Op de website van Van der Capellen lees je meerdere ervaringen van leerlingen terug. Zo wordt er een breed beeld van de school geschetst.
Tijdens diverse workshops met de leerlingen kregen we regelmatig te horen dat zij de omgang met de leraren als heel positief ervaren en dat de school aanvoelt als een tweede thuis. De leerlingen zijn duidelijk trots op hun school, en terecht! Die trots hebben we vertaald naar een uitgesproken en stevig lettertype in combinatie met een handgeschreven bijschrift.
Zo ontstaat er flexibiliteit in welk deel van het verhaal moet worden benadrukt. Daarnaast is er de mogelijkheid om de naam van een leerling groot neer te zetten en daar een persoonlijke uitspraak aan te koppelen. Voor de lancering van het merk hebben we voor een brede groep leerlingen, leraren en de conciërge een eigen poster gemaakt, die op allerlei plekken in de school terugkomt.
Met de kleuren, de stevige typografie, heldere fotografie en een nieuwe schrijfmethode zetten we een speels geheel neer. Deze ingrepen zorgen er samen voor dat de verhalen aansluiten op de belevingswereld van (toekomstige) leerlingen.