Doelstelling
Samen komen tot het sterke merk ‘Spoorzone Zwolle’.
Resultaten
Ons doel is om een merkpositionering, merkidentiteit en merkstrategie te creëren voor ‘Spoorzone Zwolle’ die verbindt, energie geeft en breed wordt gedragen. Dit wordt ondersteund door een krachtige visuele en tekstuele identiteit. Een team van ambassadeurs staat klaar om het merk ‘Spoorzone Zwolle’ te laten groeien en bloeien.
Huisstijl
De diversiteit van de deelgebieden, qua karakter, ontwikkelingsfases en functies, vormde het uitgangspunt bij de ontwikkeling van de visuele identiteit voor het merk Spoorzone Zwolle.
Ondanks deze diversiteit zijn de verschillende deelgebieden ook met elkaar verbonden door de ligging aan het spoor. De ontwikkeling van de visuele identiteit is begonnen met het abstraheren van de vormen van de deelgebieden tot losse elementen. Vervolgens werd hieruit het geometrische, onaf voelende lettertype en de bijpassende vormentaal ontwikkeld. Hiermee krijgt Spoorzone Zwolle een sterke eigen identiteit die past bij de ontwikkelingsuitgangspunten en ambities van het gebied.