
Heijmans Vastgoed BV
Vernieuwende wijze van bewonersconsultatie
Toekomst van Maanveld wordt bepaald door bewoners Leusden
Voor Heijmans Vastgoed ontwikkelde Viesrood de campagne Maanveld. De campagne had twee basisdoelstellingen: Het bereiken, stimuleren en activeren van zo veel mogelijk Leusdenaren. Vervolgens (2) het vormgeven en archiveren van zo veel mogelijk ideeën voor de nieuw te ontwikkelen wijk in Leusden-Zuid.
We hebben voor dit project de rollen omgedraaid en vroegen eerst naar de bijzondere woondromen van Leusdenaren m.b.t. deze locatie in plaats van de doelgroep een serie reeds vooraf ontworpen plannen voor te leggen. Volledig blanco stapte Heijmans Vastgoed op de Leusdenaren af met de vraag om hun woondromen te visualiseren.
In plaats van de vaak ingezette enquête ontwikkelde Viesrood een interactief moodboard. Met dit moodboard kon de gebruiker via het slepen- en uploaden van afbeeldingen, het toevoegen van teksten en tekeningen een geheel eigen creatie maken. Zodoende konden persoonlijke ideeën op intuïtieve wijze visueel worden gemaakt. Vervolgens konden creaties direct online worden ingezonden en gedeeld via social media. Om potentiële gebruikers extra te stimuleren maakte men kans op een van de 10 ballonvaarten boven Leusden door een moodboard in te zenden.








‘Onze 'denk mee' actie gaat als een dolle! Inspireer ons met je eigen moodboard voor de invulling van #Maanveld #Leusden
Bram Boterman / Woonontwikkelaar Heijmans Vastgoed via Twitter
